Sibel ÜRESİN
MUHAFAZAKAR (YOBAZ) MEKANLAR ve İNSANLAR!
“Muhafazakar” kelimesini “tutuculuk” ile eş değer algılayıp tesettürlü hanımlara da bu pencereden bakan anlayış maalesef günümüz toplumunda oldukça yaygın. Benim “muhafazakar” insan ya da düşünce anlayışım ise; aile ve özel yaşamı esas alan, değişimi sevme ve yeniliklere açık olma hali şeklinde.
Bu tanımı esas aldığımızda ise son dönemlerde mekanlarda da insanlar da olduğu gibi muhafazakar bir yapılanma görmekteyiz.
Bu yapılanmayı AKP öncesi ve AKP sonrası olarak değerlendirdiğimiz de ise AKP öncesi mekanlar başta Fatih merkez olmak üzere Çamlıca, Etiler…vb. ile sınırlı iken son dönemlerde ya da AKP sonrası dönemde özellikle muhafazakar bohem burjuvaların mekanı olarak kabul edilen mekanların sayısı oldukça arttı. Nedeni ise zengin muhafazakarların da lüks merakının artması ve kendilerine alternatif mekanlar araması.
Dini vecibelerini yerine getirmekten çekinmeyen, kendine güvenen ve kaliteli yaşamı tercih eden hanımları ve beyleri lüks araçlarda ve mekanlarda görmek bence muhafazakarlığı tutuculuk olarak değerlendiren zihniyeti sanırım biraz hayal kırıklığına uğrattı.
Camiadaki marka mekanlar ise başta Huqqa, The Market, Messt, Şazeli
Neden mi,
Alkolün belki kola bardaklarında ikram edildiğine düşünen bir kaç aydınımızın mekana kontrol maksatlı geldiklerini biliyorum ama ALKOL yok!
İstanbul’un en lüks semtlerinde güzel bir manzara eşliğinde yemeğinizi yiyebilir ve ardından keyif kahvenizi içebilirsiniz.
Namaz kılmak için en yakın Camii’yi aramanıza gerek yok çünkü mescidimiz var.
Muhafazakar çapkınlık mı yapmak istiyorsunuz, o zaman en doğru adrestesiniz.
Yemek çeşidi süper ve servisten de oldukça etkilendim..
Ayrıca bir çok yazar, siyasetçi, muhafazakar bohem burjuvalara, öğrencilere, sanatçılara ve de komşu kızına rastlamanız mümkün.
Bu mekanlar da gördüğünüz birbirinden şık tesettürlü hanımları “muhafazakar” hanımlar olarak değerlendirmek sanırım oldukça yanlış bir tutum olur. Çünkü, bir çok köşe yazarının kaleme aldığı kısaca “Muhafazakar tiki” diye tanımlanan daracık taytlar giyip, markalı şallarını savururcasına yürüyen ve bu da yetmezmiş gibi bir de pahalı parfümlerinin kokusuyla sizleri büyüleyen bu hanımları maalesef bu mekanlar da göremezdiniz. Sanırım mekanın “muhafazakar” olması içinde bulunan insanların da aynı kalıbın içinde yer alacağı anlamına gelmiyor.
Dolayısıyla bu mekanları tesettürlü hanımların sosyalleştiği mekanlar olarak ifade etmek yerine her iki kesiminde bir arada uyum içerisinde sohbet edebileceği, güvenerek yemek yiyebileceğiniz ve saat sınırı olmadan vakit geçirebileceğiniz alternatif bir mekan olarak değerlendirmek sanırım daha doğru olur.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.