Bahai temsilcisi Can ODTÜ'de Dekan

Bahai temsilcisi Can ODTÜ'de Dekan

Bahai Tarikatı temsilcisi Cüneyt Can, YÖK tarafından ODTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dekanlığı'na atandı..

Türkiye Bahailer Milli Ruhani Mahfili Dış İlişkiler Temsilciliği Direktörü Prof. Dr. Cüneyt Can, YÖK tarafından ODTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dekanlığı'na atandı.

9 yıl Dekan yardımcısı olarak görev yaptıktan sonra Dekanlık koltuğuna oturan Prof. Dr. Can, “Bahai olduğumu bilmeyen yoktur. Fakültede yaptığım işten ve topluma hizmet etmekten dolayı gurur duyuyorum” dedi.

ANKA'ya konuşan Can, Türkiye deki Bahai toplumunun Dış İlişkiler Koordinatörü olarak görev yaptığını ve bunu hiçbir zaman gizlemediğini belirterek, “Bahailikte din adamlığı yoktur, liderlik yoktur. Seçimlerle görev yapan kurumlar var” diye konuştu.

-BAHAİLİK DİNİ NEDİR?

Bahai Dini,1800'lerde İran'da Mehdi inancının uzantısı olarak doğan Babiliğin Bağımsız Dine dönüşmüş biçimi. Tüm dünyada inananları olan evrensel bir dindir. Bahai Tarihi, 1844'te Bab'ın (Seyyid Ali Muhammed) yeni bir çağın gelmekte olduğunu ve yeni bir Peygamber'in geleceğini ilan etmesiyle başlar. Bahailiğin kurucusu ve peygamberi, lakabı Bahaullah olan Mirza Hüseyin Ali'dir 21 Nisan 1863'te yeni dini ve yeni prensipleri Bağdat'ta sürgünde iken ilan etti.

İşte, Bahailik dininin prensipleri: “İnsanlık alemi tek bir ailedir. Irk, din, dil, cinsiyet gibi tüm önyargılar kaldırılmalıdır. Tüm dinlerin temeli birdir (şimdilik son din İslam ya da Bahailik değildir, gelecekte de dinler gelecektir) Din bilim ve akıl ile uyum içinde olmalıdır. Kadın ve erkek eşittir. Genel barış için çalışılmalıdır. Evrensel eğitim hedeflenmelidir. Serbest düşünce ile gerçek araştırılmalıdır. Aşırı zenginlik ve yoksulluk kaldırılmalıdır.

-KADINLAR, TÜRBAN TAKMAK ZORUNDA DEĞİL

“Bahai Dininde tek evlilik (monogami) esastır, kadınlar türban takmak zorunda değillerdir. Tüm dünya ülkelerinde değişik ırksal ve dinsel kökenden gelme (İslam, Hıristiyan, Yahudi, Zerdüştî, Hindu vs) Bahailer vardır. Bahai Dinine göre tüm dinlerin kaynağı ve amacı ortaktır ve birbirine aykırı değildirler. Düşmanlık aracı haline gelmeleri tarihte insanların dinleri güç elde etme amaçlarına alet etmelerinden kaynaklanmıştır. Buna göre Bahailikte 'eğer din sevgi ve birliğe değil, düşmanlık ve ayrılığa neden oluyorsa dinsizlik daha iyidir'. Daha önceki dinlerde olduğu gibi bundan sonra da insanlara ahlaki ve ruhani eğitim sağlamak amacıyla başka peygamberler geleceğine inanılır.”